UZUN ZAMAN SONRA YENİDEN MERHABA!  

  Yazacaklarım birikti de biriktiii, hem üstelik müjdelerim de var kötü haberlerimde. 
    Sevindim, üzüldüm, tatil yaptım, sınavlarımla uğraştım vs vs. Heppsiiniii anlatacağım ama yavaş yavaş.  Öncelikle bu kadar zamandır yazmadığım için özür dilerim.  Bende bir telefon var ki iyice kafayı yedi yazmak gerçekten zor, birkaç kez denedim ve sabır gösteremedim sürekli takılıp kalmasına ama sonunda yılmadım yazıyorum!  (:
   
    Efendim Mart ayında Türkiye'ye gittim 20 gün kadar kaldım, giderken direk Türkiye'ye gitmedim Kazakistan'ın eski başkenti Almatı'yı şöyle bir gezdim öyle gittim.  Önce onu anlatmak istiyorum🙋. Almatı'ya gitmek 18 saat sürdü ve mahvoldum, çok yoruldum ama çok da eğlendim. E biz arkadaşlarımla birlikte trenle yolculuk yapalım dedik, demez olaydık😕 hayatımda o kadar pis bir tren hiç görmemiştim...  4 kişilik bölme için bilet aldık(ki başka bi adı varsa bilmiyorum, burada öyle diyorlar) güya yata yata ratca gidecektik ama rahat oturamadık bile 😕 bileti satan ağabeyimiz bize "tren rahat sıcak suyunuz, priziniz var herşeyiniz var" dedi, dedi dee dediii...  Ee bizde tabi bilgisiziz vay efendim macera vay efendim Harry Potter'ın yolculuğu gibi bilmem ne  diye heveslendik.
    Bu toy Türk öğrencileri Kentau'dan Türkistan'a gitti ve tren istasyonuna girmesiyle pişman oldu. Mavi bayağı eski bir tren geldi ve trene adım atmamızla o havasız pis kokuyu alıp yolculuktan ümidimizi kesmemiz bir oldu. Biz girdik vargona 4 kişilik yer resmen 2 kişilik bizde tabii bavullar da boy boy,  attık onları üstteki 2 yatağa, kaldı 4 kişiye 2 kişilik yer, ha sığışın bakalım gençler şöyle dedik. 😀 Ben treni keşfe çıkınca çarşaf buldum bir kaç tane aldım hemen götürdüm serdik heryere ama tozdan da nefes alamıyorum ne yapayım açılabilen cam da yok el mahkum bir köşe bul otur başka da şansın yok deyip kaderime teslim oldum😑😁.  Trene binmeden önce yaptığımız yiyecek stoğunu koyduk rahat alabileceğimiz bir yere yolculuk başladı, görevli paketlenmiş çarşaf ve havlu getirdi onlarıda aldık yastık niyetine ve 18 saatlik yola mahkumduk tamamiyle. Neyse ki arkadaşlarımız vardı da sohbet ettik, sıkılmadım. Ah yalnız olsam sabaha kadar sıkıntıdan ağlardım sanırım😱 Şimdi şöyle bir betimleme yapmam gerekir ise uzun ahşap renkli dar eski kırmızı halısı olan sağ tarafında camları sol tarında ise odaları olan vagonda temiz hiç bir şey yoktu .  Perdeyi açmaya çalışınca perde elinizde kalıyor, koridorda aralıklı olarak duvara montelenmiş minderlerin bana denk geleni kırıktı, tabii camlar fazlasıyla kirli olduğu için net bir fotoğraf çekemezsiniz hele ki tuvale hiiçç aklınıza getirmeyin bile sakın! Bence tuvaletten çok işkence aleti gibiydi tamamiyle demirden, suyu olmayan bir klozeti vardı, bütün hastalıklara girdiğiniz anda yakalanacakmışsınız gibi hissedebilirsiniz. Suyu yoksa ee biz bu tuvaleti nasıl yapcaz ortada mı kalacak?  Tabi ki hayır klozetin yanındaki pedala bastığınızda klozetin altındaki kapak açılıyor ve demir yoluna dökülüyor. Yani yolda giderken kendinizden bir iz, bir hatıra bırakıyorsunuz Kazakistan'da 😁😁 Gelelim trendeki sıcak suya: sıcak su trene girdiğinizde koridorun başlangıcında sağ tarafta duruyordu ama fazlasıyla eski bir su kazanında.  Mustafa abi "o suyu kullanmakta eminmiyiz" dediğinde ben "sıcak suda mikrop çok olmaz"  deyince sanırım ikna oldular ki akşam noodlelarımızı hazırlamak için kullandık.😁 Gündüz duraklarda içeri giren seyyar satıcı Kazak türkü teyzelerimizin birinden dondurma aldık ama farklı abur cuburlarda satıyorladı ki bence çok güzeldi ve duraklara kurulmuş tezgahlarda trenin beklediği dakikalarda alışveriş yapmak için iyi olmuştu diyor ve burada ben de bir mola veriyorum devamını mutlaka yazacağım şimdilik hoşçakalın tekrar görüşmek dileğiyle. 🙋🙋🙋

Not: Trende çok fazla fotoğraf çekmemişim malesef (:

Yorumlar

  1. Merhabalar, ben de Kazakistan'da okumayı düşünüyorum. Araştırdığım kadarıyla az çok öğrendim ne nedir ne değildir diye. Ama Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi için Fetö'nün okulu diyor çoğu kişi. Doğru mudur, aslı astarı var mıdır?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nasıl Kazakistan'a Gelme kararı verdim?

Durun Macera Daha Yeni Başlıyor 💪