Nasıl Kazakistan'a Gelme kararı verdim?

   Merhaba!
 Ben Kevser, 20 yaşında ve Denizli'liyim.  Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi'nde hazırlık sınıfı öğrencisiyim. Kazak dili ve Rus dili eğitimi alıyorum.  Kazakça Türkçeye çok yakın olduğu için öğrenmek kolay ama Rusca için bunu söyleyemeyeceğim... (Rusca A-1 dersinden ilk dönem kalmış olmam da bunun kanıtı😁)
  Şöyle ki burada yaşamak zor, geldiğiniz andan itibaren pişman oluyorsunuz, hatta geldiği gecenin sabahında geri Türkiye'ye dönen öğrenciler oldu, sabredemediler.  Ben onlardan farklıydım biraz çünkü başıma gelecekleri biliyordum. Gitme diyen onca insana rağmen geldim ve şu anda çok iyi dostlar edindiğim için pişman değilim. Çok araştırma yapmadım aslında buraya gelirken, hatta bu okulun varlığından bile haberim yoktu. Üniversite tercihleri sırasında erkek arkadaşım telefon edip bu okulu anlattı,  tabii internette çok mükemmel bir okula geliyormuşsunuz hissi uyandırdığı için heveslendik, okulun videolarını izledik,  Ankara'da bulunan heyet başkanlığını aradık bilgi aldık. ( Telefonda bilgi veren kişi hiç de işini istekle yapıyor gibi değildi). İnstagram da burada okumuş olan öğrencilerle konuşmuştuk ve son olarak da annemin arkadaşları aracılığıyla benim de eski üniversitem olan Pamukkale Üniversitesindeki bir öğretmenin burada öğretmenlik yapmış olduğunu öğrendik ve onun ile görüştük. Söylenilenlerin %90'ı olumsuzdu ama biz buna rağman kalktık geldik Kazakistan'a.
 Ah tam unutuyordum!  Ben ek yerleştirme ile geldim, erkek arkadaşım benden daha önce geldiği için o da bana "sen buraya dayanamazsın en fazla 2 hafta duracaksın"demişti ama karar vermiştim ya bir kere gitmezsem içimde kalırdı ben de her söylenene rağmen kalktım geldim. 23 Ekim'den beri buradayım ve neler oldu neler...
  Hepsini size anlatacağım, tabii okul ile ilgili bilgi de vermeye çalışacağım. Şimdilik hoşçakalın 🙋

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Durun Macera Daha Yeni Başlıyor 💪